شناسهٔ خبر: 2484 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

۳۲۰ هزار واحد آماده مسکن مهر در انتظار خدمات زیربنایی/ جزئیات حمایت‌های مالی دولت/ ۸۷ درصد تسهیلات بانکی مسکن مهر پرداخت شد

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به بودجه مورد نیاز برای ساخت‌و‌ساز مسکن مهر از کمک‌های مالی معاونت ریاست جمهوری و وزارت نیرو خبر داد و گفت: کمک‌های بیشتر دولت در صورت امکان نیمه دوم سال واریز می‌شود.

احمد اصغری مهرآبادی در گفت‎‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در کل برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر قرارداد ساخت‌و‌ساز منعقد شد اظهار کرد: سفت‌کاری دو میلیون واحد به پایان رسید، از این تعداد ساخت یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد نیز نهایی و یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحد هم افتتاح شد. سایر پروژه‌ها هم در دست ساخت، اسکلت سقف، نازک کاری و سفت‌کاری هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که امکان تحویل حدود ۳۲۰ هزار واحد آماده شده به مردم را نداریم چون خدمات زیربنایی آن‌ها تکمیل نشده است. اگر هر خانوار را چهار نفر حساب کنیم نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌توانند در این خانه‌ها اسکان یابند. 

قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از حمایت‌ها و پیگیری‌های دولت برای آماده‌سازی پروژه‌های مسکونی خبر داد و گفت: در این‌باره جلسات متعددی برگزار شده و وزیر راه و شهرسازی  هم در حال پیگیری است.

مهرآبادی اظهار امیدواری کرد بخشی از اعتبار مورد نیاز که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است به زودی تامین شود تا واحدهای آماده شده امسال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی همچنین به سقف کلی تسهیلات مسکن مهر اشاره کرد و افزود: سقف تسهیلات تصویب شده برای مسکن مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان است. بانک مسکن تاکنون ۴۳ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان را پرداخت کرده است و بقیه اعتبار متناسب با میزان پیشرفت پروژه‌ها پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که هزینه ساخت واحدهای مسکن مهر از دو محل «آورده نقدی مردم» و «تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی بانک» تامین می‌شود ادامه داد: ممکن است در برخی مناطق هزینه‌های ساخت افزایش بیشتری داشته باشد که علت را باید در افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها دانست. البته دولت هم برای تامین بخشی از این هزینه‌ها از محل یارانه مسکن به کمک مردم می‌آید.

مهرآبادی درباره مبالغی که قرار بوده در سال جاری برای تأمین خدمات زیربنایی پرداخت شود اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در دفتر معاون اول رئیس جمهور، هزار میلیارد تومان تا پایان نیمه نخست امسال برای تکمیل این پروژه‌ها پرداخت شد که شامل ۷۰۰ میلیارد تومان آن را نوبخت معاون رئیس جمهور و ۳۰۰ میلیارد تومان را نیز وزارت نیرو بر عهده گرفت. مابقی این مبلغ هم مقرر شد در صورت توان دولت در نیمه دوم سال واریز شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با دریافت این مبالغ می‌توان هرچه زودتر تاسیسات زیربنایی پروژه‌ها را تکمیل و واحدهای آماده را افتتاح کرد./

نظر شما